A magyarok többsége a minőség oltárán is áldozna, ha olcsóbban juthatna hozzá egy bútorhoz. A lakástulajdonosok nem szívesen lépnek ki a komfortzónájukból az alapanyagok és a színhasználat tekintetében sem, derült ki egy kutatásból.

A válaszadók ágyból és kanapéból találják meg a legnehezebben a legtökéletesebbet, mintegy kétharmaduk pedig ismert nagyvállalatok termékkínálatából válogat.

Ha bútorvásárlás, akkor az ár az elsődleges szempont a magyarok számára az egyedi dizájnnal vagy akár a minőséggel szemben is. A több mint 500 fő bevonásával készült, nem reprezentatív kutatásában minden második kitöltő ugyanis az árat jelölte meg elsődleges szempontnak, míg meglepő módon a széles választék csak 5, a kényelmes vásárlás pedig mindössze 4,6 százalékuknak volt kulcsfontosságú.

Forrás: MODIZ bútoráruház

Barna, szűrke, fehér

A megkérdezettek ragaszkodnak az általuk elképzelt színvilághoz, és ezen nehezen változtatnak. A 70 százalékuk nyilatkozott úgy, hogy a barna és annak árnyalatai közelségében érzi magát a legkényelmesebben az otthonában, ezt követte szinte azonos arányban, 43-43 százalékkal a szürke és árnyalatai, valamint a fehér és árnyalatai.

A kérdőívet kitöltők több mint fele évente legalább egyszer vásárol bútort vagy lakberendezési tárgyat saját használatra, a legnagyobb fejfájást pedig az ágy és a kanapé kiválasztása okozza nekik. Előbbiről 49 százalék, utóbbiról 42,5 százalék állította azt, hogy ezekből a bútortípusokból nehéz megfelelőt találni. Ezzel szemben dohányzóasztalból, étkezőasztalból és íróasztalból találnak rá legkönnyebben álmaik darabjaira a vevők.

Forrás: MODIZ bútoráruház

Azt vesszük, ami hirtelen megtetszik

A lakberendezési termékeket vásárlók többsége jelenleg impulzív módon választ, és ezt a kapott adatsor is visszaigazolja. A megkérdezettek 96 százaléka még soha nem dolgozott együtt profi lakberendezővel. Kiderült továbbá az is, hogy 86 százalék egyedül, szakember segítsége nélkül áll neki összeszerelni a termékeket.

A pandémia ideje alatt bevezetett korlátozások megágyaztak az internetes vásárlásnak, ám a kutatás azt mutatja: ezzel kapcsolatban még mindig meglehetősen szkeptikusak az itthoni fogyasztók.

Az online áruházak egyre fejlettebb ügyfélszolgálati támogatottsága és a 14 napos elállási jog ellenére majdnem minden harmadik ember annyira ódzkodik az internetes vásárlástól, hogy még egyáltalán nem vett – és soha nem is venne bútort online.

Magyar bútorgyártók is vannak 

A kutatás szerint a válaszadók mintegy kétharmada ismert nagyvállalatok termékkínálatából válogatja össze bútorait, azaz a magyar minőség helyett javarészt a külföldi import termékeket vásárolják.

Sokan nem is tudják, hogy a magyar bútoripar nemcsak erős múlttal rendelkezik, de ezek az alapok ma is határozottan jelen vannak. Hazánkban számos elismert, profi magyar dizájner, bútortervező, asztalos és bútorgyártó vállalat van.

A jelenlegi nehéz gazdasági helyzetben kifejezetten előnyös, hogy Magyarország határain belül is vannak lehetőségek, amelyek az egyre nehezebben elérhető külföldi importáruk mellett jó megoldást kínálnak. Ár-érték arányban ezek a termékek felülmúlják a nagyvállalatok által kínált, sorozatgyártott termékeket, jóval tartósabb és egyedibb alternatívát jelentenek náluk.