A kényelmesebb és gyorsabb vásárlás érdekében a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) jegy- és bérletautomata-hálózatának 25 automatája decembertől készpénzmentessé válik – közölte a BKK.
A BKK december 1-jétől a 315 automatából álló rendszer 25 készülékét tette készpénzmentessé, kizárólag olyan helyszíneken, ahol egyébként több gép is elérhető. A készpénzes fizetés lehetősége ezzel nem szűnik meg, az továbbra is elérhető lesz minden jelenlegi értékesítő ponton.
Ezek az automaták lettek készpénzmentesek:
- Göncz Árpád városközpont metróbejárat;
- Astoria, metróbejárat;
- Blaha Lujza tér, metróbejárat;
- Corvin-negyed;
- Déli pályaudvar, aluljáró;
- Kálvin tér, metróbejárat;
- Kelenföld vasútállomás, őrmezői metróbejárat;
- Kelenföld vasútállomás, vasúti aluljáró, „B” és „C” peron között;
- Keleti pályaudvar, ÜC;
- Lehel tér, aluljáró;
- Liszt Ferenc repülőtér – 2A terminál;
- Liszt Ferenc repülőtér – 2B terminál;
- Mexikói út, metróbejárat;
- Nagyvárad tér, aluljáró;
- Népliget, metróbejárat;
- Nyugati pályaudvar, metróbejárat, nagykörút;
- Örs vezér tere, metróbejárat;
- Puskás Ferenc Stadion, metróbejárat;
- Széll Kálmán tér, metróbejárat, felszín;
- Újpest-Központ, metróbejárat.
A készpénzmentessé alakított automaták megjelenése is megváltozik: letakarják a készülékek készpénzt elfogadó és kiadó nyílásait, illetve egy matrica is figyelmezteti majd az ügyfeleket a vásárlási módokra.
A készpénzmentességnek köszönhetően javul az automaták üzembiztonsága, a hálózat üzemeltetése még kiszámíthatóbb lesz, és nőhet az automaták élettartama is, összességében tehát gazdaságosabb lesz a hálózat fenntartása.
A BKK felhívta a figyelmet arra is, a 2020-ban kezdődött pandémia óta világszerte növekszik a bankkártyás fizetések száma, idén Budapesten a BKK-automatás vásárlásokon belül a bankkártyás tranzakciók aránya 60 százalék fölé emelkedett, holott ez 2019-ben még 50 százalék alatt volt. A bankkártyás automatás-vásárlások összértéke is folyamatosan nő, idén az értékesítésen belül ez már 74 százalék felett van. A közösségi közlekedést használók 2022 októberében már minden ötödik BKK havi bérletet digitális formában vásároltak meg.
A társaság 2022 elején elindította a BudapestGO applikációt, amelyben mára több millió jegyet és bérletet vásároltak a felhasználók, és korábban megújult a MOL Bubi applikációja is, aminek köszönhetően ma már minden közbringával kapcsolatos ügyet pillanatok alatt el lehet intézni az alkalmazásban, nincs szükség személyes ügyintézésre. A BKK jelezte: jövő év elején pedig digitális fejlesztés tesztelésébe kezdenek, amelyben a fővárosban közlekedők előzetes regisztráció nélkül, bankkártyájuk, okostelefonjuk, vagy okosórájuk segítségével használhatják majd a 100E repülőtéri járatot.