Nem igazán jut ötről a hatra a XV. kerületi Hősök úti rendelő felújításával a XV. kerületi önkormányzat. Az épületek rekonstrukcióját és a környezetük rendezését 2021. november 30-ára be kellett volna fejeznie a kivitelezőnek, azonban a cég nem tudta tartani a határidőt. A kerületi képviselő-testület tárgyalta is a megcsúszott rendelőfelújítás ügyét a február 3-i ülésén, és akkor képviselői kezdeményezésekre fel is merült, hogy új kivitelezőt keressenek. Végül azonban az a döntés született, hogy inkább maradnak a közbeszerzésen eredetileg nyertes céggel szerződésben, és kitolják véghatáridőt egy új időpontra. A módosított megállapodást azonban még nem sikerült aláírni a kivitelezővel.

A február eleji testületi ülés után fel is vette a kapcsolatot az önkormányzat a Hősök úti rendelő felújítását végző céggel, hogy módosíthassák a szerződésben a munka befejezésének határidejét. A grémium döntése nyomán a kivitelező Ceucon Kft.-nek 2022 áprilisában kellene befejeznie a munkálatokat.

A február 24-i testületi ülés előtt Cserdiné Németh Angéla polgármester arról számolt be, hogy a módosított szerződést megküldték a kivitelezőnek, és a felmerült észrevételeiket be is építették a megállapodásba. Bejárást is tartottak szakemberekkel és a cég képviselőivel a Hősök útja 1-3. számú rendelőépületeknél február 15-én, és volt munkavégzés a területen. Aztán február 16-án reggel a hivatal munkatársai és a polgármester ismét kilátogatott az építkezésre, ahol már csak egy embert láttak dolgozni a földszintes épületben, a másik munkaterületre be sem jutottak.

Ezt követően február 18-ára megbeszélést hívtak össze a Ceucon Kft. képviselőivel, hogy a módosított szerződést aláírják. „Konstruktív megbeszélésnek indult, de aztán pár perccel a kezdés után közölték, hogy semmi szín alatt nem tudják aláírni a szerződésmódosítást. Annak ellenére, hogy a korábban kiküldött szerződésmódosításhoz semmilyen érdemi észrevételt nem tettek.”

Cserdiné elmondása szerint a megbeszélés végül úgy ért véget 40 perc után, hogy miközben a városgazdálkodási főosztály vezetője éppen kérdezett valamit a polgármestertől, a kivitelező cég képviselői felálltak és távoztak az irodából. Hozzátette: a közjáték után is járnak ki a munkát ellenőrizni a városgazdálkodási főosztály dolgozói, megtartják a bejárásokat, és nagy ritkán találnak dolgozókat a területen.

„Jelenleg itt tart a Hősök úti rendelők felújítása, a szerződéskötés, illetve a szerződés folytatásának ügye” – zárta a beszámolóját Cserdiné.

A rendelőkálvária előzményéhez tartozik, hogy a tavaly decemberi ülésén arról döntött a XV. kerületi képviselő-testület, hogy bizottságot állít fel a beruházás körüli anomáliák, tisztázatlan kérdések kivizsgálására. A több mint bruttó 761 millió forintos felújítás főbb részletei a dokumentumokból körvonalazódnak.

A kivitelező a tavaly november 30-i befejezési határidőt nem tudta tartani, majd december 10-én e-mailben megküldte a  szerződésmódosítási kérelmét. Ezt követően a vállalkozó 2022. január 6-án az elektronikus építési naplóba írt bejegyzése szerint a szerződés felbontását kezdeményezte, és jelezte, hogy visszaadná a munkaterületet.

A tavalyi számlakifizetésekkel is gondok adódtak. A szerződés szerint a második részszámlát 45 százalékos készültségi foknál, a Hősök útja 3. szám alatti épület elkészültekor lehetett volna kifizetni, ez pedig nem teljesült. Ennek ellenére az önkormányzat kiadta a teljesítésigazolást, és kifizetett több mint bruttó 150 millió forintot a kivitelezőnek. Az első részszámlát pedig úgy fizették ki, hogy a cég nem mellékelte a szükséges adóhatósági dokumentumot, ami pedig kellett volna a pénz elutalásához.