Stabilizálódott a print előfizetések száma és felgyorsultak a digitalizációs folyamatok. Emellett az olvasóktól származó bevételek is jelentősen növekedtek 2021-ben a Magyar Lapkiadók Egyesületének sajtópiaci elemzése szerint.

A Magyar Lapkiadók Egyesületének közleményéből kiderül, 2021-ben a „net-net” (ügynökségi és egyéb kedvezményekkel csökkentett) nyomtatott reklámpiac bevétele 36,123 milliárd forint volt. A sajtó összesített árbevétele, a lapterjesztésből származó 53,196 milliárd forinttal és a bevallásban szereplő online bevétellel együtt 2021-ben 109,858 milliárd forint.

Az évről évre emelkedő digitális tartalomhoz kapcsolódó bevételek jelentősen nőttek, a bevalló kiadóvállalatok a printköltésen kívül 20,539 milliárd forint online hirdetési árbevételt is realizáltak: ez az összeg jól mutatja, hogy a kiadók az online tartalomszolgáltatói piac hirdetési szeletéből is egyre nagyobb részt hasítanak ki – írja a Kreatív.

Az egyesület ebből arra következtet, hogy az emberek elkezdtek többet olvasni. Plusz, mint írják a bevételeken már látható eredménye van a támogatói programok hatásának is.