Sok munkaadó nagyítóval keresi az új munkatársakat, annyira szenvednek a munkaerőhiánytól. A jól képzett, tapasztalt munkaerő pedig öntudatosan próbálja védeni az érdekeit, és megkéri a munkája árát. A vállalatok, cégek egymás orra elől halásszák el a jó munkaerőket a jobbnál jobb feltételekkel. De, az anyagiakon kívül, milyen ajánlattal tudják megfogni a kiszemelt munkavállalót?

A márkaismertség és a munkáltatói márkaismertség között óriási a különbség. A márka esetén a szolgáltatás/termék határozza meg a vállalkozást. Az utóbbinál az, hogy milyen munkáltatónak gondolják, milyen érzést kelt a jelöltben.

Hívószó a stabilitás

Az elmúlt években a cégek kommunikációjában valamelyest háttérbe szorult a stabilitás, a biztos háttér hangsúlyozása. Most, 2022-ben a folyamatos bizonytalanság, a napról napra változó mikro- és makrokörnyezet miatt a munkavállalóknál a stabilitás, a kiszámíthatóság iránti elvárása az első helyre lépett

Az üzenet találkozzon a valósággal

Nem elég, ha a munkaadó azt kommunikálja, hogy elfogadó környezetet teremt minden munkavállalójának, támogatja a kreativitást. A mondandójának találkoznia kell a valósággal is, és a gyakorlatban meg kell jelennie ezeknek az irodákban, a műhelyekben, az üzemekben.

Rugalmas munkavégzés

A koronavírus-járvány időszaka, a kényszerű home office ráébresztette az embereket, hogy nem is olyan rossz otthonról dolgozni. Azokban a munkakörökben, ahol ez lehetséges, az állásinterjúk során elsőrendű tárgyalási alappá vált a rugalmas munkaidő és az otthoni munkavégzés.