A nyár utolsó hónapjától, augusztus 1-jétől 30 percenként jár a Szeged és Hódmezővásárhely közötti vasútvillamos. Szegedről, az állomástól minden nap hajnali negyed öttől késő este, háromnegyed 11-ig indulnak félóránként a tram-train-szerelvények. A vásárhelyi végállomásról pedig hajnalban fél négykor indul egy járat, majd fél öttől áll be a félórázás. A próbaüzem befejezésével megszűnik a vasútvillamos ingyenessége is.

Ezt csütörtökről péntekre, péntekről szombatra és szombatról vasárnapra virradó éjszakákon óránkénti indulások egészítik ki mindkét irányba – írja Vitézy Dávid közlekedési államtitkár.

A járatokhoz zónákon alapuló tarifarendszert dolgoztak ki, ami figyelembe veszi az alkalmi és a rendszeres, a helyi és települések közötti, valamint a különböző közlekedési módok között váltó utasok igényeit is.
Szeged (13 megálló) az A, Algyő (1 megálló) a B, és Hódmezővásárhely (6 megálló) a C zónát jelenti.
  • a teljesárú vonaljegy a teljes vonalra (ABC) 465,
  • az AB-re 370,
  • a BC-re 310,
  • a C zónára, azaz Vásárhelyre 250 forint.
A C-zónás jegyek (és bérletek) Hódmezővásárhelyen átszállás esetén a Volánbusz járataira is érvényesek a kijelölt zónahatárig. Kerékpárt vagy kutyát 235 forintért lehet szállítani.

A logika hasonló a bérleteknél is. (Például: C: 5940 Ft/hó, ABC: 17800 Ft/hó), de fontos, hogy lehet a szegedi helyi közlekedésre is érvényes 2 vagy 3 zónás kombinált bérletet is venni, utóbbi 21200 forint.

Van 24 és 72 órás jegy is, amely a tram-trainen kívül a szegedi és vásárhelyi helyi járatokra is érvényes. Valamennyi bérlettel, jeggyel az adott zónában vonattal is lehet utazni.

A Szeged és Hódmezővásárhely közötti vasútvillamossal a német nyelvterülettől keletre nálunk valósult meg először ilyen kötöttpályás közlekedés. A vasútvillamos átszállásmentes kapcsolatokat biztosít az utasoknak.
A hazai tram-train utasforgalma az ingyenes próbaüzem alatt egy átlagos munkanapon elérte az 1100 főt is egy irányban. Összehasonlításképp: ez a csepeli hév utasforgalmának 4,5 százaléka, míg a szentendrei hév forgalmának 2,4 százaléka.

A félórás menetrend azt jelenti, hogy sikerült kiküszöbölni a műszaki problémákat, a két megyei jogú város között már a tervezett, 100 km/órás sebességgel haladnak a vasútvillamosok, illetve több szerelvény jár, nemrég érkezett meg a valenciai gyárból a 10. vasútvillamos.