Az Adidas mérsékelte az idei nyereségével kapcsolatos elvárásait, és a Kínából származó bevételek visszaesését prognosztizálta.

A vállalat azt közölte, hogy a vietnami gyártásszűkülés miatt kevesebb terméket tudnak piacra dobni, és ez aláássa az eladásokat.

A cipőgyártó üzletágának egyötöde alulteljesít. Az első negyedévben a kínai bevételek 35 százalékkal estek vissza, és a vállalat már áremelésbe is kezdett, mivel a szállítási, cipő- és ruházati költségek növekedése csökkenti a nyereségét.

A külföldi márkák küzdenek a kínai piacon, miután a fogyasztók mintegy egy éve bojkottálják a máshonnan származó termékeket, és a hazai cégeket részesítik előnyben. Az Adidas a múlt hónapban leváltotta kínai kirendeltségének vezetőjét, és olyan valakit léptetett elő, aki helyi márkát irányított ott.

Az Adidas 50,7 százalékra csökkentette idei bruttó árréscélját. Korábban 51,5 és 52 százalék közötti értéket célzott meg. A vállalat mérsékelte működési árrés-előrejelzését is – írja a Bloomberg.

Az első negyedévben a bevétel 3 százalékkal csökkent. Az Adidas közölte, hogy 400 millió euró (421 millió dollár) hiánya lesz az értékesítésből, mivel a tavalyi vietnami zárlatok miatt a gyárak nem tudtak eleget termelni.

Az Adidas szerint az ukrajnai háború miatt akár 250 millió eurónyi bevétel is veszélybe kerülhet. Ez az Oroszországból és a FÁK-régióból származó bevételének a fele, és a teljes forgalom növekedésének körülbelül 1 százalékpontját jelenti.