Tavaly körülbelül 1300 tonna e-hulladék került a magyar háztartásoktól a feldolgozókhoz a MediaMarkt üzlethálózatán keresztül. A leadott berendezések anyagának 76 százaléka nyersanyagként hasznosult, a káros összetevőket eltávolították és ártalmatlanították.

A leadott berendezések 70 százalékát hűtőgépek és háztartási nagygépek tették ki, 14 százalékát kisgépek, 17 százalékát monitortok, tévék.

A 2021-ben begyűjtött elektronikai berendezések 55 százalékából sikerült olyan fémeket – vasat, rezet és alumíniumot – kinyerni, amelyeket kohászati feldolgozás után nyersanyagként hasznosítottak újra. A berendezésekben található nyomtatott áramkörök és műanyagok hasznosítási aránya az átvett mennyiség további 21 százalékát teszi ki. A maradék 24 százalék újrahasznosításra nem alkalmas rész, többnyire üveg és műanyag volt.

A cég megbízásából 2022. január 10. és 18. között nyolc ország, köztük Magyarország bevonásával kutatás is készült, ami szerint a magyar vásárlók mintegy 60 százaléka fontosnak tartja a fenntarthatóságot.

Fontos számukra az újravásárlás és visszavét, valamint az újhasznosítási lehetőséget, ezeket követi szorosan a termékek javíthatósága. A magyarok 56 százaléka még felárat is hajlandó fizetni egy fenntarthatónak minősített termékért.