Fokozatosan akarja kiszorítani a Starbucks a papír- és műanyag poharait az üzleteiből, helyette bérelhető bögréket kínálna a vásárlóknak.

Michael Kobori, a Starbucks fenntarthatóságért felelős vezetője azzal indokolta a döntésüket, hogy az eldobható poharak jó esetben a hulladéktelepeken végzik, vagy rosszabb esetben szemétként az utcákon és a vízfolyásokban landolnak. Néhányat persze újrahasznosítanak, de az újrafeldolgozás sem tökéletes megoldás, hiszen az életciklusuk végén ezek is a hulladéklerakókban végzik. A legjobb megoldás az eldobható poharak megszüntetése lenne Kobori szerint.

A vállalat azt szeretné, ha 2025-re minden vásárló a saját bögréjét használná, vagy kölcsönkérhetne egy kerámia, illetve újrafelhasználható csészét a letétprogramjuk keretében. Azt tervezik, hogy jövő év végére az Egyesült Államokban és Kanadában minden Starbucksban lehetővé teszik a vevőknek, hogy saját bögréjüket használják, még akkor is, ha előrendelnek vagy elvinnék az italukat.

Ez azonban nem jelenti azt, hogy a Starbucks megszabadulna a papír- és műanyag poharaktól. De azt akarják, hogy kevésbé legyen vonzó ez a lehetőség a vásárlóknak, ami nem lesz könnyű, ugyanis a fogyasztóik nagyon hozzászoktak az egyszerű, egyszer használatos opcióhoz.

Azért mégis megpróbálkoznak az eldobható poharak fokozatos kivonásával a széles körben elterjedt “kölcsönözz egy poharat” programmal. A vásárlók kauciót fizetnek egy tartós pohárért, amit elvihetnek és használat után visszaadnak.

Seattle-ben tavaly már tesztelték is a program egyik verzióját. “Kifejlesztettünk egy új poharat, amely polipropilénből készült, újrahasznosítható és 100 darab, egyszer használatos eldobható poharat tudott helyettesíteni” – magyarázta Amelia Landers, a cég alelnöke.

A tesztelés során a vásárlók 1 dolláros letétet fizettek, és az üzletben elhelyezett kukába kellett bedobniuk a poharat, hogy visszakapják a pénzüket, továbbá jutalmat is kaptak a pohár használatáért. Az látszott, hogy a fogyasztók nyitottak voltak erre a lehetőségre.

A világjárvány elején a Starbucks megtiltotta a vásárlóknak, hogy saját bögrét hozzanak magukkal. Azóta visszahozta ezt a lehetőséget, és most próbálkozik azzal, hogy vonzóbbá tegye.

A cég hasonló kísérleti programokba kezdett Japánban, Szingapúrban és az Egyesült Királyságban. (CNN)